- نتانیاهو عقب نشست/ حمله به ضاحیه به تعویق افتاد؟
- تلاش برای احیای گفتوگوها؛ بیانیه مشترک اروپا و پاکستان صادر شد
- پیام تازه ترامپ درباره مذاکرات با ایران/ منظور رئیس جمهور آمریکا چیست؟
- اختلاف تازه تلآویو و واشنگتن/ اسرائیل مقابل ترامپ ایستاد؟
- ادعای بزرگ یک شرکت چینی درباره ردیابی بمبافکنهای B-۲ آمریکا بر فراز ایران
- ۴۰۰ کیلو اورانیوم ایران مشتری جدید پیدا کرد
- پرسپولیس جایگزین پورعلیگنجی را پیدا کرد
- اولین واکنش سردار آزمون پس از خط خوردن از جام جهانی+ عکس
- زایندهرود جان دوباره گرفت
- سرلشکر رضایی: صبر نیروهای مسلح ایران حدی دارد
تلاش برای احیای گفتوگوها؛ بیانیه مشترک اروپا و پاکستان صادر شد
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اتحادیه اروپا و پاکستان در بیانیهای مشترک در پی سفر کایا کالاس مسئول سیاست خارجی این اتحادیه اروپایی به اسلامآباد، بر تداوم مسیر دیپلماسی برای حلوفصل مسائل باقیمانده در گفتوگوهای ایران و آمریکا تأکید کردند.
در این بیانیه که نسخهای از آن در پایگاه اطلاعرسانی اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است: دو طرف بر اهمیت احترام به تعهدات ناشی از معاهدات بینالمللی، توافقهای دوجانبه و منطقهای، و همچنین حقوق بینالملل و حقوق بشردوستانه بینالمللی تأکید کردند.
این بیانیه میافزاید: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نقش سازنده و معنادار پاکستان را در تلاشهای میانجیگرانه میان آمریکا و ایران، از جمله از طریق میزبانی گفتوگوهای اسلامآباد، مورد تقدیر قرار داد. دو طرف همچنین بر اهمیت پایبندی به حلوفصل مذاکرهمحور همه مسائل باقیمانده، از جمله برای تضمین عبور آزاد و ایمن از تنگه هرمز، تأکید کردند.
بر اساس این بیانیه، پاکستان نیز از حمایت اتحادیه اروپا از تلاشهای میانجیگرانه اسلامآباد و تداوم رایزنیها میان رهبران دو طرف در این زمینه قدردانی کرد.
کالاس پیشتر در نشست خبری با وزیر امور خارجه پاکستان در اسلامآباد، از تلاشهای این کشور بهعنوان میانجی مذاکرات ایران و آمریکا قدردانی کرد.
وی بدون اشاره به سابقه عهدشکنی ایالات متحده در برجام و نقض مکرر آتشبس اخیر گفت: هرگونه تفاهم موقت بین ایالات متحده و ایران باید با مذاکرات عمیقتر درباره ذخایر هستهای تهران و سایر مسائل حیاتی دنبال شود. وی افزود: اتحادیه اروپا آماده است تا به یک راهحل پایدار و صلحآمیز کمک کند.
پیشتر، برخی منابع رسانهای آمریکایی مدعی توافق اولیه مذاکرهکنندگان ایران و آمریکا بر سر تمدید آتشبس ۶۰ روزه و آغاز گفتوگوها درباره برنامه هستهای ایران شده بودند؛ اما اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که تبادل پیامها ادامه دارد، ولی تفاهم نهایی نشده است.
وی افزود که تمرکز تهران در این مرحله بر خاتمه جنگ است و درباره جزئیات مباحث مرتبط با غنیسازی یا اورانیوم غنیشده ایران صحبتی ندارد. بقائی همچنین تغییر مداوم دیدگاهها، طرح مطالبات جدید یا متناقض و ارسال پیامهای رسانهای متفاوت از سوی طرف مقابل را از عوامل طولانی شدن روند مذاکره دانست.
- نتانیاهو عقب نشست/ حمله به ضاحیه به تعویق افتاد؟
- پیام تازه ترامپ درباره مذاکرات با ایران/ منظور رئیس جمهور آمریکا چیست؟
- اختلاف تازه تلآویو و واشنگتن/ اسرائیل مقابل ترامپ ایستاد؟
- ادعای بزرگ یک شرکت چینی درباره ردیابی بمبافکنهای B-۲ آمریکا بر فراز ایران
- ۴۰۰ کیلو اورانیوم ایران مشتری جدید پیدا کرد
- سرلشکر رضایی: صبر نیروهای مسلح ایران حدی دارد
- گفتگوی تلفنی عراقچی با مسئولان پاکستانی
- گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر
- گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و ترکیه
- مخبر: آتشبس بدون توجه به محور مقاومت و لبنان موضوعیت ندارد
