- داراییهای بلوکهشده ایران چگونه آزاد میشود؟ / آجرلو پاسخ داد
- بنبست در خط ارتباطی تهران-واشنگتن/ تبادل پیامها متوقف شد
- ایران کدام پایگاههای آمریکا در کویت را زد؟/ روایت ماهوارهها از خسارت سنگین
- ترامپ میز مذاکره را گروگان گرفت/ ابزاری برای مهار قیمت بنزین
- بولتون اشتیاق ترامپ برای توافق را لو داد/رؤیای رئیسجمهور برای مهار قیمت نفت
- ادعای تازه درباره توافق ایران و آمریکا/ هفته آینده سرنوشتساز است؟
- تهدید تازه ترامپ علیه ایران خبرساز شد/ محاصره دریایی ادامه دارد؟
- ماجرای تماس محرمانه و غیرمنتظره ترامپ با همسر نتانیاهو چیست؟
- بازیهای ایران زیر ذرهبین پلیس آمریکا/کلانتر لسآنجلس نیروها را افزایش داد
- متن نهایی ایران در حال بررسی است؛ هنوز پاسخی ارسال نشده است
بنبست در خط ارتباطی تهران-واشنگتن/ تبادل پیامها متوقف شد
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، یک منبع آگاه میگوید که تبادل پیام بین ایران و ایالات متحده برای آنچه دستیابی به یادداشت تفاهم اولیه بین تهران و واشنگتن خوانده میشود، دستکم چند روز است که متوقف شده است.
در حالی که شب گذشته، رئیسجمهور ایالات متحده مدعی شده بود که گفتوگوها با ایران با سرعت بالایی در جریان است، این منبع آگاه تصریح کرد که آخرین پیام جمهوری اسلامی ایران به واشنگتن، پیامی آشکار در خصوص لبنان بود که بازتاب گسترده بینالمللی یافت.
جمهوری اسلامی ایران روز گذشته تاکید کرد که تجاوز به بیروت از سوی اسرائیل، نقض آتشبس تلقی خواهد شد و با پاسخ ایران مواجه میشود.
پس از آن بود که گفتوگویی تلفنی بین دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی انجام شد؛ گفتوگویی که آکسیوس آن را پرتنش توصیف کرده است.
ترامپ پس از این گفتوگو در پیامی در شبکه اجتماعی تروث سوشال، آن را سازنده توصیف و اعلام کرد نیروهای اسرائیلی عازم بیروت نمیشوند.
رسانههای صهیونیستی هم گزارش دادند که حمله به بیروت به حالت تعلیق درآمده است.
بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، روز گذشته دستور حملات هوایی به ضاحیه در حومه بیروت را صادر کرده بود.
آنچه تبادل پیام بین ایران و آمریکا از طریق میانجی پاکستانی خوانده میشود، روندی با هدف پایان جنگ است که پنجره فرصتی را برای گفتوگوهای هستهای باز خواهد کرد.
سیانان دو روز پیش گزارش داده بود که ترامپ بار دیگر شرایط سختتری را برای حصول یادداشت تفاهم وضع کرده است.
ایران همواره تاکید دارد که زیادهخواهیهای طرف آمریکایی، مانع روند دیپلماتیک است.
- داراییهای بلوکهشده ایران چگونه آزاد میشود؟ / آجرلو پاسخ داد
- ایران کدام پایگاههای آمریکا در کویت را زد؟/ روایت ماهوارهها از خسارت سنگین
- ترامپ میز مذاکره را گروگان گرفت/ ابزاری برای مهار قیمت بنزین
- بولتون اشتیاق ترامپ برای توافق را لو داد/رؤیای رئیسجمهور برای مهار قیمت نفت
- ادعای تازه درباره توافق ایران و آمریکا/ هفته آینده سرنوشتساز است؟
- تهدید تازه ترامپ علیه ایران خبرساز شد/ محاصره دریایی ادامه دارد؟
- ماجرای تماس محرمانه و غیرمنتظره ترامپ با همسر نتانیاهو چیست؟
- متن نهایی ایران در حال بررسی است؛ هنوز پاسخی ارسال نشده است
- سردار محبی: توان نظامی ایران پس از آتشبس افزایش یافته است
- تغییر موازنه قوا در غرب آسیا؛چرا دکترین«بزن و دررو» برای همیشه دفن شد؟
