- چراغ سبز آمریکا به پیشنهاد تازه ایران / توافق بزرگ در ۳ روز نهایی میشود؟
- ادعای تازه العربیه درباره توافق ایران و آمریکا / شمارش معکوس آغاز شد؟
- افشاگری تازه درباره توافق آمریکا و ایران در چند روز آینده/ مذاکرات به بن بست رسید؟
- شکارچی رادارگریز در آسمان اسلامآباد/ پاکستان نخستین مشتری جنگندههای چینی شد
- تلآویو دوباره خط و نشان کشید / تهدید تازه اسرائیل به ازسرگیری جنگ با ایران
- ادعای جنجالی ترامپ درباره سرنگونی هلیکوپتر آمریکا در تنگه هرمز/ ماجرا چیست؟
- زمان بازگشت خارجیهای پرسپولیس مشخص شد
- برنامه حضور تیم ملی در آمریکا نهایی شد
- واکنش وزیر ورزش به کارشکنیهای آمریکا در جامجهانی ۲۰۲۶
- تقدیر وزارت دفاع از حماسه ۱۰۰ روزه ملت ایران
ادعای تازه العربیه درباره توافق ایران و آمریکا / شمارش معکوس آغاز شد؟
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که تبادل آتش بین ایران و اسرائیل و نقض چندینباره مفاد آتشبس، در مسیر مذاکرات واشنگتن-تهران مانع ایجاد کرده بود، تلاشهای مقامات پاکستانی برای دستیابی به یک توافق، آن هم در همین هفته، همچنان ادامه دارد.
یک منبع پاکستانی در گفتوگو با العربیه مدعی شد که اسلامآباد برای دست یافتن به تفاهمی میان آمریکا و ایران در طول این هفته، با همه طرفها در تماس است.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که پیشتر دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا هم ادعا کرده بود که «تا دو، سه روز دیگر» به یک توافق با ایران دست پیدا خواهد کرد. او، بار دیگر تأکید کرد که ایران به سلاح هستهای دست نخواهد یافت و افزود که توافق با تهران در مراحل پایانی قرار دارد.
ترامپ روز سهشنبه در فرودگاه جان اف. کندی نیویورک به خبرنگاران گفت: «ممکن است طی چند روز آینده درباره توافق با ایران ایدهای داشته باشم.»
او همچنین ابراز امیدواری کرد که یک توافق «بزرگ» با ایران حاصل شود. ترامپ برای چندمین بار ادعا کرد که ایرانیان «به یک توافق نیاز دارند.»
این اظهارات پس از آن مطرح شد که اسرائیل و ایران روز گذشته از برقراری آتشبس خبر دادند؛ آتشبسی که پس از حملات متقابل دو طرف برقرار شد. این حملات تهدیدی برای مذاکراتی به شمار میرفت که طی ماههای گذشته میان طرفهای آمریکایی و ایرانی با میانجیگری پاکستان در جریان بوده است.
در همین حال، شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، تأکید کرد که هدف نهایی مذاکرات صلح میان ایران و ایالات متحده «به تحقق نزدیک شده است.»
اسرائیل و ایران از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه حملات متقابلی را علیه یکدیگر انجام دادند؛ رخدادی که جدیترین تنش میان دو طرف از زمان اجرای آتشبس در ماه آوریل گذشته به شمار میرود.
نیروهای ایرانی شامگاه یکشنبه در پاسخ به حملات اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت، موشکهایی را به سوی اسرائیل شلیک کردند. در پی آن، نیروهای اسرائیلی نیز حملاتی را علیه اهدافی در سراسر ایران انجام دادند. این تبادل آتش در نهایت در کمتر از ۲۴ ساعت متوقف شد.
- چراغ سبز آمریکا به پیشنهاد تازه ایران / توافق بزرگ در ۳ روز نهایی میشود؟
- افشاگری تازه درباره توافق آمریکا و ایران در چند روز آینده/ مذاکرات به بن بست رسید؟
- شکارچی رادارگریز در آسمان اسلامآباد/ پاکستان نخستین مشتری جنگندههای چینی شد
- تلآویو دوباره خط و نشان کشید / تهدید تازه اسرائیل به ازسرگیری جنگ با ایران
- ادعای جنجالی ترامپ درباره سرنگونی هلیکوپتر آمریکا در تنگه هرمز/ ماجرا چیست؟
- تقدیر وزارت دفاع از حماسه ۱۰۰ روزه ملت ایران
- برنامه کاری امروز مجلس؛ برگزاری نشستهایی با معاونان وزرا
- پاسخ بقائی به نخستوزیر آلبانی: برای شعور مردم خود احترام قائل باشید
- فاصله میان آرمانها و واقعیات میتواند به تضعیف اعتماد عمومی منجر شود
- رفتار کشورهای غربی و منطقه با ایران پس از جنگ رمضان تغییر کرده است
