- ونس: جایی که منافع آمریکا و اسرائیل از هم جدا شوند، ما طرف مردم آمریکا را میگیریم!
- کارلسون: ایران به ما آموخت که قدرت آمریکا محدود است
- بیانیه فوری عربستان/ ریاض خواستار ادامه مذاکرات ایران و آمریکا شد
- یک حادثه امنیتی مشکوک در محوطه ساختمان پنتاگون!
- گزارش سیانان از دیدگاه غالب در پنتاگون درباره تصرف خارک/ گزینه آخر ترامپ با حضور پرشمار نیروی زمینی
- تمرین افتتاحیه جام جهانی با صدها پهپاد نورانی + عکس
- معرفی دو بازیکن استقلال و مهدی طارمی به تالار مشاهیر فوتبال
- مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهدای جنگ ۱۲ روزه
- راه شهیدان در دفاع از کشور، تا انتقام خون پاکشان ادامه خواهد داشت
- توصیف حملات آمریکا بهعنوان «دفاع از خود»، اثرحقوقی ندارد
بیانیه فوری عربستان/ ریاض خواستار ادامه مذاکرات ایران و آمریکا شد
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، وزارت خارجه عربستان به تداوم تنش در منطقه واکنش نشان داد و خواستار روی آوردن به دیپلماسی شد.
بنا به گزارش العربی، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای با اشاره به تداوم حملات و تشدید تنش در منطقه اعلام کرد: ریاض خواستار آرامش و پرهیز از تنش و روی آوردن به رویکرد حکیمانه، بازگشت به روند دیپلماسی و تکمیل روند مذاکرات است.
در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: عربستان خواهان تداوم مذاکرات سازنده ای است که با میانجی گری پاکستان به همراه قطر انجام می شود.
جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا دوباره به میدان رویارویی مستقیم نظامی بازگشتند و این در حالی است که در روزهای اخیر، مقامهای آمریکایی مدعی نزدیک بودن توافق با ایران بودند و برخی مقامهای ایرانی نیز شانس توافق را با عباراتی چون «خیلی دور، خیلی نزدیک» توصیف کردند.
ادامه عملیات نظامی رژیم اسرائیل در لبنان و پاسخ بیسابقه تهران به آن، حملات متقابل ایران و آمریکا، ادامه تقابل نسخههای تهران و واشنگتن برای مدیریت تنگه هرمز و همزمان تلاشهای دیپلماتیک چند سویه برای دستیابی به توافق اولیه با هدف اعلام خاتمه جنگ، شرایطی را رقم زده که بسیاری از ناظران و تحلیلگران آن را با تیتر «مذاکره زیر سایه بمباران» توصیف میکنند.
موج تازه تنشها پس از سرنگونی یک فروند بالگرد آپاچی آمریکا در نزدیکی تنگه هرمز آغاز شد؛ حادثهای که بهانهای برای آغاز دور جدید حملات آمریکا علیه ایران شد؛ هرچند خبرهای غیررسمی در ایران، اتهام دخالت تهران در این حادثه را رد میکرد.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد در پاسخ به آنچه «تجاوز مستمر ایران» خوانده شد، مجموعهای از حملات علیه سامانههای راداری، مراکز ارتباطی، تجهیزات نظارتی و پدافندی ایران انجام داده است. این حملات که در دو مرحله صورت گرفت، مناطقی در تهران، بندرعباس و دیگر نقاط راهبردی ایران را هدف قرار داد.
در مقابل، ایران نیز به سرعت واکنش نشان داد. سپاه پاسداران از حمله موشکی و پهپادی به اهداف آمریکایی در بحرین، کویت و اردن خبر داد و اعلام کرد این عملیات در پاسخ به تجاوزهای آمریکا انجام شده است. گزارشها حاکی از آن است که چندین پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه به حالت آمادهباش درآمده و هدف پاسخ نظامی ایران به تجاوز آمریکا قرار گرفتهاند و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای ساعات طولانی حریم هوایی خود را بستند.
- ونس: جایی که منافع آمریکا و اسرائیل از هم جدا شوند، ما طرف مردم آمریکا را میگیریم!
- کارلسون: ایران به ما آموخت که قدرت آمریکا محدود است
- یک حادثه امنیتی مشکوک در محوطه ساختمان پنتاگون!
- گزارش سیانان از دیدگاه غالب در پنتاگون درباره تصرف خارک/ گزینه آخر ترامپ با حضور پرشمار نیروی زمینی
- مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهدای جنگ ۱۲ روزه
- راه شهیدان در دفاع از کشور، تا انتقام خون پاکشان ادامه خواهد داشت
- توصیف حملات آمریکا بهعنوان «دفاع از خود»، اثرحقوقی ندارد
- تسلیت رهبر انقلاب در پی ارتحال آیتالله حاج شیخ اسحاق فیاض
- گفتگوی تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با عراقچی
- بازتعریف معادلات ژئوپلیتیک خلیج فارس؛ چرا پروژه انزوای سپاه شکست خورد؟
