- فرانسه خواستار امضای توافق صلح میان ایران و آمریکا شد
- شمارش معکوس برای دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل/ آتش بس از سر گرفته می شود؟
- پاسخ منفی بنسلمان به دعوت مکرون/ دلیل غیبت ولیعهد عربستان در اجلاس گروه۷ چیست؟
- اعتراض تند هند به آمریکا؛ ماجرای حمله به نفتکش هندی در دریای عمان چیست؟
- گمانهزنی تازه درباره توافق ایران و آمریکا/ معاون ترامپ راهی ژنو میشود؟
- اعلام آمادگی گروسی برای مهمترین کرسی دیپلماتیک جهان/ رقابت برای دبیرکلی سازمان ملل داغ شد
- نیمار غایب بزرگ بازی برزیل مقابل مراکش
- پیشرفت دوجانبه والیبال ایران؛ صعود در رنکینگ جهانی و لیگ ملتها
- انتشار جزئیات جدید از پیشنویس تفاهمنامه ایران و آمریکا
- پزشکیان در پیامی فرا رسیدن روز ملی روسیه را تبریک گفت
شمارش معکوس برای دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل/ آتش بس از سر گرفته می شود؟
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این منبع که به نام وی اشارهای نشده است به شبکه المیادین گفت: با توجه به اینکه این دور از مذاکرات مربوط به حل مسئله عقبنشینی رژیم اسرائیل بر اساس مناطق آزمایشی است و از اهمیت زیادی برخوردار است، هیات لبنانی شامل مقامات نظامی خواهد بود.
این منبع لبنانی اظهار داشت که مناطق آزمایشی، مناطقی هستند که ارتش رژیم اسرائیل همزمان با استقرار ارتش لبنان و اجرای طرح «کنترل سلاح» توسط آن، به تدریج [از این مناطق]عقبنشینی میکند.
این منبع افزود: پس از اینکه اسرائیلیها «بنت جبیل» را به عنوان اولین منطقه آزمایشی رد کردند و مذاکرات را به حالت تعلیق درآوردند، توافق شد که «نبطیه» به عنوان اولین منطقه آزمایشی انتخاب شود.
به گفته وی، واشنگتن از اعتراض لبنان مطلع شده و منتظر پاسخ آن قبل از اجرای آتشبس است، زیرا «اعلامیه واشنگتن» فاقد بند روشنی در مورد عقبنشینی ارتش اسرائیل است.
چهارمین دور از مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر آتش بس و صلح، ۱۳ خرداد با حضور هیاتهای دو طرف در مقر وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن برگزار شد.
مقامات لبنانی در حالی به سمت مذاکرات با تلآویو رفتهاند که میانجی آنها آمریکاست و رژیم تلاویو در طول نزدیک به دو سال اخیر، چند هزار بار آتش بس را نقض کرده است.
مقامات لبنانی تأکید دارند برای برقراری آتشبس در کشورشان، چارهای جز آغاز گفتوگوهای مستقیم با اسرائیل ندارند؛ اما منابع اسرائیلی، داستان را به گونهای دیگر روایت میکنند.
پیشتر یک رسانه صهیونیستی به نقل از منبعی امنیتی گزارش داده بود که دولت آمریکا در حال تدوین طرحی برای آموزش و تقویت ارتش لبنان با کمک نیروهای آمریکایی است تا به ادعای خود، توان این ارتش را برای استقرار گسترده در سراسر خاک لبنان افزایش دهد.
این منبع افزود، هدف بعدی واشنگتن، توانمندسازی ارتش لبنان برای رویارویی با پایگاهها و نفوذ حزبالله در جنوب لبنان و مناطق حساس بیروت است.
رژیم اسرائیل نیز با قوت از این ابتکار حمایت میکند و مذاکرات کنونی بین بیروت و تلآویو دقیقاً در همین چارچوب پیگیری میشود.
- فرانسه خواستار امضای توافق صلح میان ایران و آمریکا شد
- پاسخ منفی بنسلمان به دعوت مکرون/ دلیل غیبت ولیعهد عربستان در اجلاس گروه۷ چیست؟
- اعتراض تند هند به آمریکا؛ ماجرای حمله به نفتکش هندی در دریای عمان چیست؟
- گمانهزنی تازه درباره توافق ایران و آمریکا/ معاون ترامپ راهی ژنو میشود؟
- اعلام آمادگی گروسی برای مهمترین کرسی دیپلماتیک جهان/ رقابت برای دبیرکلی سازمان ملل داغ شد
- انتشار جزئیات جدید از پیشنویس تفاهمنامه ایران و آمریکا
- پزشکیان در پیامی فرا رسیدن روز ملی روسیه را تبریک گفت
- پزشکیان: ارتقای بهرهوری مهمترین منبع تامین انرژی کشور است
- جلسه نهادهای تصمیمگیر برای جمعبندی نهایی پیشنویس در حال برگزاری است
- سرلشکر عبدالهی: دنیا به زودی طنین پیروزی ایران را خواهد شنید
