- دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوئیس
- اعلام آمادگی هیئت عالی نظارت مجمع در تسریع رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۵
- متفکر آزاد: بازگشت آمریکا به مذاکره نتیجه شکست در جنگ سخت و نرم است
- رزمایش کنترل هوشمند تنگه هرمز
- صد و سی و چهارمین جلسه «حکمت سیاسی اسلام در قرآن»
- مهاجرانی: ترکیبی از حس اندوه و غرور را تجربه کردم
- تأکید مشاور عالی فرمانده کل سپاه بر مدیریت فضای مجازی
- احضار سفیر آلمان به وزارت امور خارجه
- عراقچی ژنو را به مقصد تهران ترک کرد
- علیبابا مدل Qwen 3.5 را معرفی کرد؛ گامی بزرگ به سمت ایجنتهای چندوجهی
ایلان ماسک: چتبات Grok تا چند روز آینده برای همه مشترکین پریمیوم ایکس فعال میشود
«ایلان ماسک»، بنیانگذار استارتاپ xAI، مدتی پیش کد منبع مدل هوش مصنوعی Grok را در دسترس عمومی قرار داد. حالا او میگوید که این چتبات تا چند روز آینده برای تمامی مشترکین پریمیوم شبکه اجتماعی ایکس فعال خواهد شد. پیشتر تنها مشترکین پریمیوم پلاس این پلتفرم میتوانستند از Grok استفاده کنند.
براساس پست ایلان ماسک در ایکس، بهزودی چتبات Grok در دسترس همه مشترکین پریمیوم شبکه اجتماعی ایکس قرار میگیرد. بهنظر میرسد که ماسک میخواهد علاوه بر افزایش رقابت با دیگر چتباتهای محبوب مانند ChatGPT یا Claude، قصد دارد تعداد مشترکین ایکس را نیز بیشتر کند؛ چرا که دادهها نشان میدهند در سالهای اخیر افراد کمتری از پلتفرم ایکس استفاده کردهاند.
فعالشدن چتبات Grok برای تمامی مشترکین پریمیوم

شبکه اجتماعی توییتر (ایکس فعلی) در سالهای اخیر، مخصوصاً از زمانی که ایلان ماسک مالک آن شد، با مشکلات زیادی مواجه شده و براساس گزارش NBC، سالانه استفاده کاربران از آن 18 درصد کاهش یافته است. همچنین توهین ایلان ماسک به تبلیغکنندگان ممکن است به چشمانداز مالی شرکت نیز آسیب رسانده باشد. مطابق گزارشها، ۷۵ نفر از ۱۰۰ تبلیغکننده برتر ایالاتمتحده در پلتفرم ایکس از اکتبر ۲۰۲۲ (مهرماه 1402) دیگر بودجه تبلیغاتی خود را در این پلتفرم خرج نکردهاند.
اکنون ارائه دسترسی به یک چتبات هوش مصنوعی ممکن است باعث استقبال بیشتر کاربران از ایکس شود. یکی از رقیبهای این پلتفرم، یعنی تردز متا، تا سهماهه چهارم سال 2023 به بیش از 130 میلیون کاربر فعال ماهانه رسید. همچنین حالا کاربران میتوانند بدون دعوتنامه از بلواسکای استفاده کنند که این امر ممکن است کاربران قدیمی ایکس را بیشتر به این پلتفرم سوق دهد.
هوش مصنوعی Grok اولینبار در اواسط آبانماه رونمایی شد و سپس این چتبات بهعنوان بخشی از شبکه اجتماعی ایکس در اختیار برخی کاربران پریمیوم این پلتفرم قرار گرفت.
- علیبابا مدل Qwen 3.5 را معرفی کرد؛ گامی بزرگ به سمت ایجنتهای چندوجهی
- متا از Manus Agents رونمایی کرد؛ راهی برای ارتباط با هوش مصنوعی در پیامرسانها
- نهاد حریم خصوصی اتحادیه اروپا درباره تولید تصاویر جنسی توسط گراک تحقیق میکند
- بریتانیا چتباتهای هوش مصنوعی را مشمول قوانین ایمنی آنلاین میکند
- همکاری احتمالی ایلان ماسک با پنتاگون؛ xAI روی پروژه کنترل پهپادهای خودمختار کار میکند
- پارلمان اروپا استفاده از هوش مصنوعی روی دستگاههای سازمانی را ممنوع کرد
- ورود هوش مصنوعی به اتاق تصمیم وزارت جهادکشاورزی؛ از تحلیل قوانین تا پایش نیروی انسانی
- «اوپنایآی» توسعهدهنده هوش مصنوعی جنجالبرانگیز «OpenClaw» را استخدام کرد
- ۹۵ درصد استارتآپها در جهان با شکست مواجه میشوند
- معرفی یک هوش مصنوعی برای مراسم عشای ربانی توسط واتیکان
