- آغاز تمرینات پرسپولیس از روز دوشنبه در زمین آزادی
- چالش جدید تیم ملی در جام جهانی/ ماجرای خروج فوری پس از بازی در آمریکا چیست؟
- تداوم حملونقل عمومی رایگان در تهران به کاهش مصرف سوخت کمک میکند
- استاندار تهران: ساماندهی ۳۸لکه صنعتی استان تهران با شتاب در حال اجراست
- عارف: هیچ اختلافی درباره متن مذاکره میان مسئولان کشور نیست
- وزیر کشور با همتای پاکستانی خود دیدار کرد
- ایران به دنبال افزایش تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با پاکستان است
- جزئیات تصادف مرگبار تانکر بنزین با پژو ۴۰۵ در آزادراه نطنز–اصفهان
- بیانیه تند وزارت خارجه علیه حمله آمریکا صادر شد
- ایران در شورای حکام طوفان به پا کرد
چالش جدید تیم ملی در جام جهانی/ ماجرای خروج فوری پس از بازی در آمریکا چیست؟
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، ویزای بازیکنان تیم ملی برای حضور در جام جهانی صادر و ۱۵ نفر از کادر تیم روادید را دریافت نکردند. اما سرمربی تیم و تعدادی از دستیاران او ویزا گرفتهاند. البته نوع خاصی از ویزا که خبر ورزشی ۱۰ روز قبل نوشت، همانی که در ایران به آن گذر مرزی میگوییم. در میان همسایهها در همه جای دنیا مرسوم است و ساکنین منطقه مرزی میتوانند صبح به آن سوی مرز رفته و شب برگردند، بدون نیاز به مراحل مرسوم و معمول.
این یعنی ویزای بازیکنان ایران مشروط به این است که تنها در روز مسابقه از کمپ خود در مکزیک راهی آمریکا شوند و بلافاصله پس از انجام بازی به تیخوانا در مرز آمریکا و مکزیک برگردند. حالا این مسئله چالشهای تازهای را پیش روی فوتبال ما میگذارد.
در سالهای اخیر فیفا در مسابقات رسمی، نشست مطبوعاتی سرمربیان قبل و بعد بازی را اجباری کرده که در آن باید مدیر رسانهای حتماً حضور داشته باشد. اگر تیمی بدون مدیر رسانه بیاید، جریمه خواهد شد.
مدیر رسانهای تیم ملی کشورمان جزو کسانی است که برای او ویزا صادر نشده و نخواهد شد!
یعنی فوتبال ایران در این سه مسابقه و ۶ کنفرانس قبل و بعد بازی، با استانداردهای قارهای ۶۰ هزار دلار جریمه پیشاپیش در کیسه دارد! البته که در جام جهانی -آن هم از نوع گرانش در آمریکا- این عدد بیشتر است.
اگر بابت غیبت مدیر تیم، افسر امنیتی، تدارکات یا هر مسئول دیگر هزینه جریمهها را در نظر بگیریم، عددی عجیب و غریب خواهد شد.
شاید مدیران برای این مسئله راهکاری اندیشیدهاند، مثلاً انتخاب افرادی که در محل مسابقه حاضر و به این تخصصها وارد باشند. میدانیم که در کالیفرنیا روزنامه نگارانی با سابقه کار ورزشی حضور و زندگی میکنند. شاید بخواهند آنها را به طور موقت به این سمت منصوب کنند!
که البته در این صورت ممکن است مشکلات دیگری پیش بیاید مشکلاتی که در داخل کشور به دلیل وجود صافیهای گزینشی از سوی نهادهای مسئول، هرگز اتفاق نمیافتد و تنها افراد ذی صلاح میتوانند روی چنین صندلیهایی بنشینند. اما حالا که افراد ذی صلاح نمیتوانند با تیم بروند چه؟
نکته دیگر قانون مربوط به برگزاری کنفرانسها علاوه بر زمان، مکان آن است. بر اساس برنامه فیفا، نشست مطبوعاتی ۲۴ ساعت پیش از مسابقه باید در شهر محل بازی برگزار شود که در این صورت برگزار نخواهد شد. در این صورت باز هم ما جریمه خواهیم شد! مگر آنکه فیفا بخواهد برای ایران استثنا و کنفرانس قبل بازی را در مکزیک یا ساعت برگزاری بازیهای ایران را به گونهای تنظیم کند که سرمربی ایران به کنفرانس بعد بازی رسیده و بتواند به موقع از خاک کالیفرنیا خارج شود!
هنوز مشخص نیست که کاروان ایران چه مدت میتواند در لس آنجلس و سیاتل بماند. میبینید که این ویزا ندادن چه پیامدهای مختلفی را در پی دارد!
- آغاز تمرینات پرسپولیس از روز دوشنبه در زمین آزادی
- زنگ خطر جدی برای فیفا به صدا درآمد
- کابوس جدید در انتظار آبیها / ستاره استقلال قراردادش را فسخ کرد
- درخواست جالب عراق از فیفا برای جامجهانی / پیراهن مشکی عاشورایی در مستطیل سبز
- تیم ملی یا تیم پیشکسوتان؟ / افشاگری رحیم یوسفی درباره لیست خبرساز قلعهنویی
- تیم ملی فوتبال عازم مکزیک شد
- تکذیب شایعه داغ در پرسپولیس / مذاکرهای در کار نیست
- درخواست پرسپولیس از بازیکنان / کاهش قرارداد در راه است؟
- حاشیه جدید برای تیم ملی فوتبال ایران/ مهدی تاج ویزا نگرفت
- عقبنشینی فیفا از تصمیم جنجالی / ورود بطری آب به ورزشگاههای جام جهانی ۲۰۲۶ آزاد شد
