- حزبالله: اسرائیل با ادامه حملات به جنوب لبنان، مسئول تشدید درگیریها است
- روابط آمریکا و ایتالیا تیره شد؟/ لغو سفر تایانی به واشنگتن
- ترامپ: آمریکا سیاست فشار حداکثری بر تهران را ادامه خواهد داد
- پیام تازه آمریکا به ایران / محتوای پیام چه بود؟
- دیدار ۴ کشور میانجی مذاکرات ایران و آمریکا | دستور کار نشست چیست؟
- فوری/ جنگندههای اف-۱۶ در خاورمیانه آماده باش شدند
- دسترسی ایران به داراییهای بلوکهشده فراهم شد | آمریکا خط اعتباری باز تعیین کرد
- ادعای الجزیره: ایران شروع به استفاده از داراییهای مسدودشده خود کرد
- درخواست ماکرون از شرکای اروپایی/ تحریم وزیران افراطی اسرائیل ضروری است!
- درخواست ماکرون از شرکای اروپایی/ تحریم وزیران افراطی اسرائیل ضروری است!
حزبالله: اسرائیل با ادامه حملات به جنوب لبنان، مسئول تشدید درگیریها است
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اتاق عملیات مقاومت اسلامی لبنان در بیانیهای اعلام کرد که برخلاف ادعاهای اسرائیل مبنی بر نقض آتشبس از سوی حزبالله، این رژیم از زمان توافق آتشبس در نوامبر ۲۰۲۴ تاکنون، از جمله پس از تحولات آوریل ۲۰۲۶ (اسفند ۴۰۵ تا کنون) و همچنین تفاهم اخیر ایران و آمریکا که بر پایان جنگ در همه جبههها از جمله لبنان تأکید داشته، به تعهدات خود پایبند نبوده است.
در این بیانیه آمده است که اسرائیل طی این دوره با تداوم حملات، ارتکاب کشتار، تخریب ساختمانهای مسکونی و زیرساختهای غیرنظامی و همچنین تلاش برای پیشروی زمینی و کنترل مناطق و روستاهایی که پیشتر به آنها دست نیافته بود، به نقض مکرر توافقها ادامه داده است.
مقاومت اسلامی همچنین به اظهارات اخیر ایال زامیر، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، اشاره و تاکید کرده است که وی دو هفته پیش اعلام کرده بود «در لبنان آتشبسی وجود ندارد» و سخنگوی ارتش این رژیم نیز بر ادامه فعالیت نظامی در جنوب لبنان تأکید کرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است که اسرائیل برای جبران ناکامیها و خسارتهای میدانی خود، به هدف قرار دادن غیرنظامیان و حمله به مناطق مسکونی روی آورده و حملات روز جمعه در ادامه درگیریهای مرتبط با تلاش نیروهای صهیونیست برای پیشروی به سمت تپه علی الطاهر بوده است.
حزبالله در ادامه تأکید کرد که نیروهای مقاومت در برابر هرگونه حمله ایستادگی خواهند کرد و به دفاع از لبنان و مردم این کشور ادامه خواهند داد.
حزبالله همچنین از وارد آمدن تلفات و خسارات به نیروها و تجهیزات نظامی اسرائیل در جریان درگیریهای اخیر خبر داد.
این بیانیه پس از آن صادر شد که علیرغم انجام تجاوزات روزانه به لبنان، مقامات اسرائیل و در راس آنها نخستوزیر و وزیر جنگ این رژیم در اظهاراتی حزبالله را به نقض آتشبس متهم کردند.
این اظهارات در شرایطی مطرح میشود که در شبانهروز گذشته درگیریها در جنوب لبنان شدت گرفته و حملات متقابل میان ارتش اسرائیل و حزبالله ادامه دارد؛ موضوعی که نگرانیها نسبت به گسترش دامنه تنشها را افزایش داده است.
پیش از این ارتش اسرائیل به هلاکت چهار نظامی و زخمی شدن ۱۷ تن دیگر در عملیات شب گذشته حزبالله در جنوب لبنان اذعان کرده بود.
به همین بهانه ارتش اسرائیل از صبح امروز تجاوزات خود به مناطق مختلف لبنان را تشدید کرد. این حملات تا این لحظه دهها شهید و زخمی برجای گذاشته است.
- روابط آمریکا و ایتالیا تیره شد؟/ لغو سفر تایانی به واشنگتن
- ترامپ: آمریکا سیاست فشار حداکثری بر تهران را ادامه خواهد داد
- پیام تازه آمریکا به ایران / محتوای پیام چه بود؟
- دیدار ۴ کشور میانجی مذاکرات ایران و آمریکا | دستور کار نشست چیست؟
- فوری/ جنگندههای اف-۱۶ در خاورمیانه آماده باش شدند
- دسترسی ایران به داراییهای بلوکهشده فراهم شد | آمریکا خط اعتباری باز تعیین کرد
- ادعای الجزیره: ایران شروع به استفاده از داراییهای مسدودشده خود کرد
- درخواست ماکرون از شرکای اروپایی/ تحریم وزیران افراطی اسرائیل ضروری است!
- درخواست ماکرون از شرکای اروپایی/ تحریم وزیران افراطی اسرائیل ضروری است!
- ضرب و شتم یک زن بلوچ به دادگستری رسید
