با توافق ایران و آمریکا تردد در تنگه هرمز به نصف میزان پیش از جنگ رسید

محاسبات خبرگزاری تاس نشان می‌دهد که حجم تردد کشتی‌ها از تنگه هرمز در ۲۴ ساعت گذشته به نصف میزانِ پیش از آغاز جنگ آمریکا و ایران رسیده است.
کد خبر: 44150
زمان انتشار: 26 ژوئن 2026 - 20:38 ب.ظ -
1 بازدید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، پیش از مارس ۲۰۲۶، به طور میانگین روزانه حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ فروند شناور از تنگه هرمز عبور می‌کردند. با آغاز درگیری میان ایالات متحده و ایران، تردد از این تنگه به دلایل امنیتی محدود شد و به حدود ۱۰ کشتی در روز کاهش یافت.

طبق ارزیابی‌های تاس، در ۲۵ ژوئن ۵۴ فروند شناور از تنگه هرمز عبور کردند؛ از این تعداد، ۳۹ فروند به سمت دریای عمان در حرکت بودند، در حالی که تنها ۱۵ فروند راهی خلیج فارس شدند. بیشترین تعداد کشتی‌ها (۲۴ فروند) از مسیر امتداد سواحل شمالی عمان عبور کردند؛ مسیری که پیش‌تر توسط این کشور پیشنهاد شده بود. ده فروند کشتی از مسیر کشتیرانی رسمی مورد تایید سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) استفاده کردند و تنها هشت فروند از نزدیکی جزیره لارک ایران عبور کردند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری
تبلیغات