- خط قرمز تهران در مذاکرات اعلام شد / شرط ایران برای ادامه مسیر چیست؟
- ترامپ زیر میز زد/ لبنان جزو توافق با ایران نخواهد بود
- دستور تازه ترامپ به نیروهای خود در منطقه/ حملات جدید علیه ایران در راه است؟
- بند خبرساز قطعنامه جدید آمریکا علیه ایران چیست؟
- واکنش تند ایران در پی حمله اسرائیل به ضاحیه بیروت/ شمارش معکوس جنگ آغاز شد؟
- اسرائیل برای حمله ایران به صورت آمادهباش درآمد/دور جدید حملات از سر گرفته میشود؟
- وزیر جنگ آمریکا از اتفاق مهم درباره ایران خبر داد/ پلن بعدی آمریکا لو رفت؟
- قول علی دایی برای کمک به ستاره سابق تیم ملی
- سرپرست پرسپولیس مشخص شد
- ۵۷۰ هزار تماس و ۳۰۴ هزار پیام مردمی در دولت پزشکیان
ترامپ زیر میز زد/ لبنان جزو توافق با ایران نخواهد بود
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر ، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با انبیسی نیوز اعلام کرد که لبنان بخشی از یک توافق کوتاهمدت با ایران نیست.
بر اساس اعلام خبرگزاری الجزیره، رئیس جمهور آمریکا با نقض توافق توقف جنگ با ایران ادعا کرد: من خواستار این نیستم که لبنان بخشی از یک توافق کوتاهمدت با ایران باشد.
«دونالد ترامپ»، مواضع ضد و نقیض خود پیرامون رایزنیهای غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن و نیز برنامه صلح آمیز هستهای ایران را اینگونه تکرار کرد: طرفهای آمریکایی و ایرانی به امضای توافق بسیار نزدیک هستند، اما من ایران را تحت فشار قرار میدهم تا از جاه طلبیهای هستهای خود دست بکشد!
وی سپس در سخنانی که از سویی نشان دهنده عدم تمایل اش به دست یابی به توافق با ایران و از سوی دیگر عبور از خط قرمز بیان شده از سوی تهران است، گفت: من قبل از هرگونه توافقی، مسدود کردن داراییهای ایران یا هیچ تحریمی را لغو نخواهم کرد. اگر به توافقی برای پایان دادن به جنگ برسیم، با ایران برای بازیابی و از بین بردن اورانیوم غنیشده با غنای بالا همکاری خواهیم کرد. اگر ایران خوب رفتار کند و کار خوبی انجام دهد، آنگاه شروع به گفتوگو خواهیم کرد.
ترامپ بر خلاف اذعان رسانههای جمعی جهان پیرامون توانمندیهای دفاعی تهران در مقابله با متجاوزان و ضربههای گسترده ایران به پایگاههای آنها در طول ۴۰ روز مقاومت در برابر تجاوز آمریکایی- صهیونیستی، مدعی شد: اگر به توافق نرسیم، ارتش ایران را بیشتر تضعیف خواهیم کرد تا زمانی که نیروهای ما بتوانند با خیال راحت اورانیوم را به دست آوردند. معتقدم که آنها فقط ۲۱٪ یا ۲۲٪ از ذخایر موشکی قبل از جنگ خود را دارند.
وی سپس اضافه کرد: ایران گفته است که سلاح هستهای نخواهد داشت. من میخواستم یک بند بیشتر (در توافق احتمالی) اضافه کنم تا اطمینان حاصل شود که ایران نمیتواند هیچ توافقی را دور بزند! ما نیروهای آمریکایی را تا زمانی که به توافق نهایی با ایران برسیم، در منطقه نگه خواهیم داشت. آمریکاییها با پایان جنگ احساس آرامش خواهند کرد.
دونالد ترامپ اذعان کرد: ایرانیها قوی و مغرور هستند. رهبر جدید ایران منطقیتر و باهوشتر است. ایران در طول آتش بس قابلیتهای نظامی خود را افزایش داده است.
رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: (آیت الله) مجتبی خامنهای بخشی از روند تصویب توافق است. اگر رهبر ایران بخواهد، من آماده گفتگوی مستقیم با او هستم، اما مستقیماً با او صحبت نکردهام. نمیخواهم بگویم که آیا محل اختفای رهبر ایران را میدانم یا نه، اما احتمال زیادی وجود دارد که میدانم! من جنگهای بیپایان را دوست ندارم، و این یک جنگ (تجاوز آمریکایی- صهیونیستی علیه تهران) بیپایان نیست.
این مقام آمریکایی که نخواست به چالش افزایش شدید قیمتها در کشورش به ویژه در زمینه سوخت و نارضایتی مردم و سناتورهای آمریکایی در پی تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه تهران اشارهای داشته باشد، ادعا کرد: ایران به دلیل محاصره دریایی روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار ضرر میکند.
- خط قرمز تهران در مذاکرات اعلام شد / شرط ایران برای ادامه مسیر چیست؟
- دستور تازه ترامپ به نیروهای خود در منطقه/ حملات جدید علیه ایران در راه است؟
- بند خبرساز قطعنامه جدید آمریکا علیه ایران چیست؟
- واکنش تند ایران در پی حمله اسرائیل به ضاحیه بیروت/ شمارش معکوس جنگ آغاز شد؟
- اسرائیل برای حمله ایران به صورت آمادهباش درآمد/دور جدید حملات از سر گرفته میشود؟
- وزیر جنگ آمریکا از اتفاق مهم درباره ایران خبر داد/ پلن بعدی آمریکا لو رفت؟
- ۵۷۰ هزار تماس و ۳۰۴ هزار پیام مردمی در دولت پزشکیان
- مالکی: حمله به ضاحیه لبنان نشان داد آمریکا و اسرئیل قابل اعتماد نیستند
- مقتدایی: رژیم صهیونیستی در قبال اقداماتش تنبیه خواهد شد
- قرارگاه خاتم الانبیاء برای عملیات وعده صادق ۵ آماده است
