- ابعاد تازه از ممنوعیت مدلهای آنتروپیک: کاخ سفید نگران دسترسی چین بود
- مدیرعامل مایکروسافت: انحصار هوش مصنوعی در دست چند شرکت میتواند صنایع را نابود کند
- یک توسعهدهنده میخواهد با وایب کدینگ، بازی GTA خودش را بسازد [تماشا کنید]
- آنتروپیک برای حل اختلافات پیرامون Fable 5 و Mythos 5 با کاخ سفید مذاکره میکند
- اپل احتمالاً هوش مصنوعی عاملمحور برای رقابت با OpenClaw توسعه میدهد
- اشتراک ۲۰۰ دلاری ChatGPT میتواند تا ۱۴ هزار دلار روی دست OpenAI خرج بگذارد
- حیدری: حفظ وحدت ملی، مهمترین پشتوانه تیم مذاکرهکننده ایران است
- نباید در مذاکرات دچار خوشبینی افراطی شد؛ تجربه برجام پیش روی ماست
- استاندار تهران: پایتخت ۵ برابر ظرفیت اکولوژیک خود جمعیت پذیرفته است
- نیروی زمینی ارتش از هیچ تلاشی برای حفظ اسلام و ایران دریغ نخواهد کرد
یک توسعهدهنده میخواهد با وایب کدینگ، بازی GTA خودش را بسازد [تماشا کنید]
«زیون شو»، بنیانگذار Hypercho، چالش بزرگ و بیسابقهای را آغاز کرده است تا خودش با «وایب کدینگ» (Vibe Coding) بازی GTA 6 را توسعه دهد. او برای این کار از مدل هوش مصنوعی Claude Max 20x استفاده میکند که قدرتمندترین مدل تولیدی شرکت آنتروپیک برای کاربران عادی محسوب میشود.
شکست GTA 6 با هوش مصنوعی Claude!
شو کار خود را تنها چهار روز پیش آغاز کرده و اهدافش را در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته است. او حتی کدهای پروژه را در گیتهاب قرار داده است تا دیگران نیز بتوانند مسیر کارش را ادامه دهند. GTA 6 احتمالاً یکی از بزرگترین بازیهای این دهه خواهد بود، اما شو ظاهراً هدفی جدی برای ساخت این بازی دارد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است:
«هدف من این است که در زمان عرضه بازی، نسخه واقعی GTA 6 را شکست دهیم. این کار جاهطلبانه و احتمالاً احمقانه است، اما به هر حال انجامش میدهم.»
ویدیو زیر روند پیشرفت این پروژه تا روز چهارم را نشان میدهد:
روند پیشرفت پروژه او طبق ویدیوهایی که منتشر کرده قابلتوجه بوده است. در ویدیوهای ابتدایی شخصیتها بهصورت بیضیشکل و بیهویت دیده میشدند اما به مرور طراحی آنها به شکل انسانی قابل تشخیص تبدیل شده و پسزمینه بازی نیز شکل و شمایلی شبیه به شهر میامی به خود گرفته است که منبع الهام شهر خیالی Vice City در مجموعه GTA محسوب میشود.
البته هنوز کمبودهای بسیار بزرگی در این نسخه دیده میشود که کاملاً قابل انتظار است، از جمله نبود خودروهای شیک، سلاحهای متنوع و موسیقی متن نمادین و معروف بازی GTA. بااینحال، اگر تاریخ انتشار اعلامشده برای ماه نوامبر پابرجا بماند (که البته با توجه به سابقه تأخیرهای طولانی شرکت راکاستار، قطعی نیست)، این کارآفرین هنوز ماهها فرصت دارد تا به وایبکدینگ خود ادامه دهد.
بازی GTA 6 درحالی قرار است روانه بازار شود که حدود ۱۳ سال از عرضه نسخه قبلی آن یعنی GTA V میگذرد. نسخه پنجم این مجموعه با فروش بیش از ۲۳۰ میلیون نسخه در سراسر جهان و کسب درآمدی بالغ بر ۶ میلیارد دلار، به سودآورترین محصول سرگرمی تمام دوران تبدیل شده است؛ بهطوری که موفقیت مالی آن از تکتک فیلمهای جنگ ستارگان (Star Wars) یا بازیهای انفرادی پوکمن (Pokemon) نیز فراتر رفته است. اگرچه شرکت مادر راکاستار یعنی Take-Two Interactive درباره بودجه ساخت بازی جدید سکوت کرده، اما برآوردهای معتبر نشان میدهد هزینه توسعه آن بین ۱ تا بیش از ۳ میلیارد دلار است.
- ابعاد تازه از ممنوعیت مدلهای آنتروپیک: کاخ سفید نگران دسترسی چین بود
- مدیرعامل مایکروسافت: انحصار هوش مصنوعی در دست چند شرکت میتواند صنایع را نابود کند
- آنتروپیک برای حل اختلافات پیرامون Fable 5 و Mythos 5 با کاخ سفید مذاکره میکند
- اپل احتمالاً هوش مصنوعی عاملمحور برای رقابت با OpenClaw توسعه میدهد
- اشتراک ۲۰۰ دلاری ChatGPT میتواند تا ۱۴ هزار دلار روی دست OpenAI خرج بگذارد
- شوک ممنوعیت مدلهای آنتروپیک؛ بازار بزرگ هوش مصنوعی هند از آمریکا مستقل میشود؟
- مایکروسافت ویژگیهای Copilot+ را بهجای NPU روی GPU آزمایش میکند
- رسوایی KPMG؛ گزارش مهم درباره مزایای هوش مصنوعی پر از توهمات هوش مصنوعی بود
- هشدار رئیس مایکروسافت به رهبران صنعت هوش مصنوعی: صدای معترضان را بشنوید
- آنتروپیک دسترسی به مدل Fable 5 را به دستور دولت آمریکا مسدود کرد
