- مدیرعامل کوالکام: ایجنتهای هوش مصنوعی جایگزین اپلیکیشنها میشوند
- علیبابا از هوش مصنوعی جدیدی برای هدایت رباتها در محیطهای ناشناخته رونمایی کرد
- سهم بازار جهانی ChatGPT برای اولینبار به زیر ۵۰ درصد سقوط کرد
- خریدار اشتراک Claude Max از آنتروپیک به اتهام تبلیغات گمراهکننده شکایت کرد
- در پشت پرده ممنوعیت مدل جنجالی آنتروپیک توسط دولت آمریکا چه گذشت؟
- انفجار قیمتها در بازار سختافزار؛ طوفانی که سرورهای AI به پا کردند
- رهبر شهید محور اقامه شعائر حسینی و ستون مبارزه با تحریفات عاشورا بود
- عاشورا در منظومه فکری رهبر شهید، الگوی تاریخی برای همه اعصار است
- عاشورا در منظومه فکری رهبر شهید، الگویی برای همه تحولات تاریخ است
- رهبر شهید انقلاب اسلامی منظومهای کمنظیر از عاشوراپژوهی را بنیان نهاد
خریدار اشتراک Claude Max از آنتروپیک به اتهام تبلیغات گمراهکننده شکایت کرد
یکی از مشترکان سرویس پولی آنتروپیک با تنظیم شکایتی در دادگاه فدرال، این شرکت را به گمراه کردن مصرفکنندگان درباره محدودیتهای استفاده از پلنهای مکس (Max) هوش مصنوعی Claude متهم کرده است.
براساس گزارش والاستریت ژورنال، «کارل کان»، با ثبت این شکایت آنتروپیک را متهم کرده که درباره میزان امکان استفاده از مدل هوش مصنوعی Claude بزرگنمایی کرده است. این دادخواست ادعا میکند که تعیین سقف مصرف واقعی در اشتراکهای Max 5x و Max 20x این شرکت بسیار دشوار است و این محدودیتها کمتر از مقادیری به نظر میرسند که آنتروپیک در وبسایت خود و دیگر پلتفرمها تبلیغ میکند.
طرحهای Claude و شکایت از آنتروپیک
آنتروپیک ۳ طرح اشتراکی پولی برای کاربران ارائه میکند. مقرونبهصرفهترین برنامه این شرکت، Claude Pro نام دارد که هزینه آن از ۱۷ دلار در ماه شروع میشود و در ساعات اوج مصرف، «حداقل ۵ برابر استفاده بیشتر در هر بخش را نسبت به سرویس رایگان» ارائه میدهد. آنتروپیک در وبسایت خود اعلام کرده است:
«تعداد پیامهایی که میتوانید ارسال کنید براساس طول پیام، حجم فایلهای پیوستشده، طول گفتگوی فعلی و مدل یا قابلیتی که استفاده میکنید، متفاوت خواهد بود.»
این شرکت از آوریل ۲۰۲۵ طرحهای Max 5x و Max 20x را نیز معرفی کرد که درواقع سقف مصرف آنها تا ۵ و ۲۰ برابر بیشتر از پکیج پرو است. همچنین هزینه این دو برنامه به ترتیب ۱۰۰ و ۲۰۰ دلار در ماه است.
در این دادخواست گفته شده است:
«میزان استفاده واقعی که در طرحهای مکس 5x و مکس 20x ارائه میشود، بهمراتب کمتر از مقدار تبلیغشده است.»

شاکی پرونده توضیح میدهد که پس از شروع استفاده از ابزار Claude Code، اشتراک خود را در آوریل سال جاری میلادی به پلن مکس 20x ارتقا داده، اما بهسرعت با محدودیتهای استفاده هفتگی مواجه شده است. در یک نمونه، او ادعا کرده که تنها یک جلسه کاری ۵ ساعته باعث مصرف ۱۵ درصد از کل سهمیه هفتگی او شده است.
کان با شکایت خود به دنبال نمایندگی از سایر مصرفکنندگان آمریکایی است که از زمان عرضه این اشتراکها در سال گذشته، برنامههای مکس را خریداری کردهاند.
در ردیت نیز کاربران زیادی از محدودیتهای تعیین شده توسط آنتروپیک انتقاد کردهاند. برای مثال، یکی از کاربران از اتمام سهمیه ۵ ساعته خود تنها پس از ارسال یک پرامپت در Claude Code گلایه داشته است.
- مدیرعامل کوالکام: ایجنتهای هوش مصنوعی جایگزین اپلیکیشنها میشوند
- علیبابا از هوش مصنوعی جدیدی برای هدایت رباتها در محیطهای ناشناخته رونمایی کرد
- سهم بازار جهانی ChatGPT برای اولینبار به زیر ۵۰ درصد سقوط کرد
- در پشت پرده ممنوعیت مدل جنجالی آنتروپیک توسط دولت آمریکا چه گذشت؟
- انفجار قیمتها در بازار سختافزار؛ طوفانی که سرورهای AI به پا کردند
- ابعاد تازه از ممنوعیت مدلهای آنتروپیک: کاخ سفید نگران دسترسی چین بود
- مدیرعامل مایکروسافت: انحصار هوش مصنوعی در دست چند شرکت میتواند صنایع را نابود کند
- یک توسعهدهنده میخواهد با وایب کدینگ، بازی GTA خودش را بسازد [تماشا کنید]
- آنتروپیک برای حل اختلافات پیرامون Fable 5 و Mythos 5 با کاخ سفید مذاکره میکند
- اپل احتمالاً هوش مصنوعی عاملمحور برای رقابت با OpenClaw توسعه میدهد
