بقایی: اظهارات وزیر خارجه فرانسه درباره مردم ایران، اوج ریاکاری است

سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی درباره اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه درباره مردم ایران نوشت: این اظهارات اوج نفاق و ریاکاری است.
کد خبر: 42850
زمان انتشار: 20 ژوئن 2026 - 01:42 ق.ظ -
1 بازدید

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل بقایی با خطاب قرار دادن وزیر خارجه فرانسه، در صفحه شخصی خود نوشت: آقای وزیر، ظاهرا ریاکاری و نفاق تا به امروز از ویژگی‌های بارز فرهنگ سیاسی فرانسه باقی مانده است – همان رذیلتی که مولیر در نمایشنامه «تارتوف یا ریاکار» در سال ۱۶۶۴ به‌درستی درباره‌اش گفت: «ریاکاری به مد روز تبدیل شده است.»

وی در ادامه نوشت: شما در زمانی که شهرهای ایران با قساوت بمباران می‌شدند و ایرانیان بی‌گناه در میناب، تهران، لامرد، اصفهان و جاهای دیگر به طرز وحشیانه‌ای قتل عام می‌شدند، سکوت کردید و در واقع با متجاوزان همدستی نمودید؛ و امروز در راستای مصالح سیاسی رژیمتان، به ناگاه وجدانتان به‌صورت گزینشی بیدار شده و شما با وقاحت در مورد حقوق بشر ایرانیان موعظه می‌کنید!

بقایی در پایان تاکید کرد: عجب نفاق و ریاکاری!

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری
تبلیغات